این وبلاگ قصد دارد تا وسیله ای باشد برای رسیدن به زمان موعود

حضرت مهدی علیه السلام منتقم خون اباعبدالله
| ادامه مطلب...


 


 

 

مهدی علیه السلام منتقم خون امام حسین علیه السلام
 
 
 

 

امام ‏باقر علیه السلام می فرماید: ما اولیای دم امام حسین علیه السلام هستیم. هنگامی كه قائم ما قیام كنند پی‏گیری خون امام حسین علیه السلام خواهد كرد.

 

 

بقیه در ادامه مطلب


 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مشخصات و صفات حضرت، ،
:: برچسب‌ها: اباعبدالله, منتقم, امام حسین, خون, امام صادق, امام باقر, ,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391
زمان : 14:7
نام و نسبت وشهر 313 تن یاران امام زمان (عج)
| ادامه مطلب...

آیا كتابی وجود دارد كه نام و نسبت و نیز شهری كه 313 تن یار امام زمان ـ علیه السّلام ـ در آنجا هستند را گفته باشد نام كتاب و نویسنده را ذكر كنید و در این باره توضیح دهید؟

پاسخ :

به طور كلّی می توان یاران حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ را به دو گروه عام و خاصّ تقسیم كرد. یاوران عام آن حضرت عموم مردمی به شمار می آیند كه در عصر ظهور به یاریش بر می خیزند و در اجرای فرمان های او تا پای جان می كوشند. از این رو یكی از تعالیم اسلامی این است مردم از خدای بزرگ بخواهند آنان را از یاوران امام زمان ـ علیه السّلام ـ به شمار آورد. از امام صادق ـ علیه السّلام ـ نقل است كه می فرماید: هر كس چهل صبح گاه دعای عهد را به پیشگاه پروردگار متعال بخواند، از یاوران قائم ما خواهد بود و اگر پیش از ظهور او، بمیرد خداوند او را از قبرش (رای یاری حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ)بر می انگیزاند.

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب

 


نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391
زمان : 14:3
قیام گروهی از مشرق زمین
| ادامه مطلب...

 

 

طبق چند روایت، مردمی از مشرق، قیام خواهند کرد و یاری‌گر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهند بود. در روایت معتبری که ابوخالد کابلی از امام محمد باقر علیه السلام نقل كرده، آمده است:

گویا می‌نگرم قومی از مشرق، قیام کرده‌اند. آنان حقشان را می‌خواهند، ولی به آنان نمی‌دهند؛ دوباره آن را طلب می‌کنند، ولی باز به آنان داده نمی‌شود. وقتی اوضاع را این‌گونه می‌بینند سلاح‌هایشان را بر می‌دارند. در آن هنگام، آن‌چه می‌خواهند به آنان می‌دهند، ولی آنان نمی‌پذیرند و استوار می‌ایستند و قدرتشان را به کسی جز صاحب شما تحویل نمی‌دهند. کشته‌های آنان، شهید هستند. آگاه باشید اگر من آن زمان را درک می‌کردم، خود را برای صاحب این امر نگه می‌داشتم.» (1)

و در حدیثی که از پیامبر اکرم نقل شده است، می‌خوانیم: «یخرج ناس من المشرق فیوطئون للمهدی یعنی سلطانه؛(2)گروهی از اهل مشرق قیام می‌کنند و زمینه را برای حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم می‌کنند». روایت، در منابع عامه آمده است.

 

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب

 

 

 


نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391
زمان : 13:44
وعده حکومت امام مهدی(عج) در قرآن کریم
| ادامه مطلب...

وعده حکومت امام مهدی(عج) در قرآن کریم

خبرگزاری فارس: استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت: در قرآن کریم، حدود 265 آیه پیرامون امام مهدی(عج) و حکومت آن بزرگوار وجود دارد که به صورت اشاره و بیان ویژگی‌ها آمده است.

خبرگزاری فارس: وعده حکومت امام مهدی(عج) در قرآن کریم

 


نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391
زمان : 18:47
روش حکومت امام زمان عليه السلام
| ادامه مطلب...

 

سؤال: روش حكومت امام زمان عليه‏السلام چگونه خواهد بود؟

جواب: از آنجا كه امام زمان عليه‏السلام براى برافراشتن پرچم اسلام و حاكميت قرآن در تمام گيتى ظهور خواهند كرد، قهرا روش حكومتى امام عليه‏السلام بر اساس قرآن و سيره پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله و امامان عليهم‏السلام خواهد بود.

درباره روش حكومتى امام زمان عليه‏السلام روايات فراوانى از معصومين عليهم‏السلام وارد شده است، كه مى‏توان آنها را در چند موضوع و محور مورد بررسى قرار داد.

 

بقیه متن در ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: حکومت امام زمان, سنت پیامبر, حکومت الهی,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391
زمان : 11:24
نقش زنان در دوران غيبت
| ادامه مطلب...

 


نقش زنان در دوران غيبت صغرى

در دوران سخت غيبت صغرى، در روزهايى كه شيعيان پس از دويست و شصت سال با يك آزمايش بزرگ رو به رو بودند و مى‏بايست با غيبت امام خو كنند، يك زن به عنوان مفزع و پناه معرفى مى‏شود و آن مادر بزرگوار امام حسن عسكرى، عليه‏السلام، است. در اين دوره، اگر چه امام هادى و امام حسن عسكرى، عليهماالسلام، زمينه غيبت را از پيش فراهم كرده بودند و شخصيتهاى مورد اعتمادى همانند عثمان‏بن سعيد عمرى و پسرش محمد بن عثمان رابه‏عنوان وكيل معرفى كرده بودند، به‏دلايلى از موقعيت مادر امام حسن عسكرى، عليه‏السلام، معروف به جدّه، استفاده شد و وى پناه شيعه معروف گرديد. ازگفتگوى احمد بن ابراهيم با حكيمه دختر امام جواد، عليه‏السلام، برمى‏آيد كه پس از گذشت دوسال از رحلت امام حسن عسكرى، عليه‏السلام، همچنان بسيارى از كارها به‏دست مادر بزرگوار امام حسن عسكرى، عليه‏السلام، انجام مى‏شده است ولى در حقيقت ازطرف حضرت حجهبن‏الحسن، عليه‏السلام، و به فرمان آن حضرت صورت گرفته است.
شيخ صدوق، رحمه الله‏عليه، از احمد بن ابراهيم نقل كرده است كه در سال 262 ق. بر حكيمه دختر امام جواد، عليه‏السلام، وارد شدم و از پس پرده با وى سخن گفتم و از او درباره اعتقادش به امامان پرسيدم. او همه آنها را يكايك شمرد و آنگاه حجه بن‏الحسن بن على را نيز نام برد...
از او پرسيدم: اين فرزند كجاست؟ گفت: در پس پرده غيب است. گفتم پس شيعه به چه كسى پناه ببرد؟ گفت: به جدّه، مادر امام حسن عسكرى، عليه‏السلام. سپس افزود: اين دستور از سوى امام حسن عسكرى، عليه‏السلام، و به‏پيروى از امام حسين، عليه‏السلام، صورت گرفته است. زيرا امام حسين، عليه‏السلام، در ظاهر براى حفظ جان فرزندش امام سجاد، عليه‏السلام، به خواهرش زينب كبرى، عليهاالسلام، وصيت كرد و درنتيجه تا مدتى هرآنچه از امام زين‏العابدين، عليه‏السلام، صادر مى‏شد به حضرت زينب، عليهاالسلام، نسبت داده مى‏شد تا امر پنهان باشد و حساسيت‏ها نسبت به امام سجاد، عليه‏السلام، كمتر شود. اين امتياز براى جدّه باقى بود تاآنكه كسانى مانند عثمان‏بن سعيد و ديگر سفرا و نايبان خاص امام زمان، عليه‏السلام، در بين شيعيان شناخته شدند و منزلت يافتند.
پس از شهادت امام عسكرى، عليه‏السلام، يك بانو، نظر دستگاه خلافت بنى‏عباس را نسبت به تعقيب امام زمان تغيير داد. نوشته‏اند پس از گزارش جعفر كذّاب، كه در خانه امام حسن عسكرى، عليه‏السلام، فرزند خردسالى از آن حضرت باقى مانده است، آنها به خانه امام هجوم بردند و پس از دستگيرى صيقل (يكى از كنيزان امام) فرزند خردسال را از او مطالبه كردند. او نخست انكار كرد و آنگاه براى اينكه موضوع براى آنها پوشيده ماند، گفت من حامله هستم. از اين‏رو آن كنيز را به‏دست أبى الشوارب، قاضى وقت، سپردند تا از او مراقبت كند. در مدتى كه صيقل زيرنظر قاضى نگهدارى مى‏شد دستگاه خلافت با مرگ عبيد بن خاقانى و شورش صاحب الزنج روبه‏رو شد و صيقل از وضعيت آشفته سود جست و فرار كرد.

 

 

بقیه متن در ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: ظهور, زن, زنان آخرالزمان, 313نفر,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : دو شنبه 7 فروردين 1391
زمان : 19:28
انتظار فرج


يكى از شرايط حضور در حكومت بقيهاللَّه و توفيق ديدار با آن حضرت انتظار فرج است؛ يعنى آمادگى كامل براى پذيرش حكومت حق و آراستن به آنچه كه مهدى، عليه‏السلام، مى‏گويد و مى‏خواهد. انتظار فرج يعنى نفى هرگونه سلطه از بيگانگان و مبارزه با افكار انحرافى و فساد اخلاق و در يك كلام، انتظار فرج يعنى بيزارى از دشمنان خدا و پيامبر و معصومين، عليهم‏السلام.

بى‏سبب نيست كه انتظار از بهترين اعمال شمرده شده است، بلكه فرد منتظرِ دولت مهدى همانند كسى است كه در پيش روى رسول خدا شهيد گشته و در خون خود غلتيده است و اگر بر همان حالت انتظار از دنيا برود بسان كسى باشد كه در خيمه مهدى فاطمه، عليهماالسلام، مى‏باشد.

 

ابوبصير از امام صادق روايت كرده كه آن حضرت روزى فرمود:

آيا شما را خبر ندهم به چيزى كه خداوند عملى را بدون آن از بندگانش قبول نمى‏كند؟ گفتيم: آرى. فرمود: شهادت بر وحدانيت خدا و رسالت پيامبر، صلّى‏اللَّه‏عليه‏وآله، و اقرار به آنچه كه خداوند فرموده، از دوستى ما و بيزارى از دشمنان و اطاعت و پيروى از ما. نيز داشتن ورع و پرهيزكارى و انتظار كشيدن براى قائم، عليه‏السلام. آنگاه فرمود: بدرستى كه براى ما دولتى است، خداوند آن را هر زمانى كه اراده كند برقرار مى‏سازد. سپس افزود: هركس كه دوست دارد از ياران قائم، عليه‏السلام، باشد بايد در انتظار به‏سر برد و خود را به ورع و محاسن اخلاق بيارايد، و اگر در همان حال بميرد براى او اجرى همانند كسى است كه آن حضرت را درك كرده باشد.


نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : شنبه 5 فروردين 1391
زمان : 13:23
مفهوم نگاه كردن به خدا


 

 

اباصلت هروي نقل كرده است: به امام رضا(ع) عرض كردم: اي پسر پيامبر! معناي اين روايت چيست كه مي فرمايد: «پاداش گفتن «لااله الا الله» نگريستن به چهره خداست»؟

امام فرمود: اي اباصلت! اگر كسي خدا را به داشتن چهره اي همانند ساير چهره ها توصيف كند، كافر شده است، ولي منظور از وجه و چهره خدا، انبياء و مرسلين و حجت هاي خدا، كه صلوات خدا بر آنها باد است. اينانند كه به وسيله آنها مردم، روي به سوي خدا و دين و معرفتش آورده و متوجه خدا مي شوند.

و خداي عزوجل فرموده: «كل من عليها فان، ويبقي وجه ربك ذوالجلال والاكرام» همه كساني كه بر روي زمينند فاني و نابود شدني اند و (تنها) روي و صورت پروردگارت باقي مي ماند. (الرحمن- 26)
و نيز فرمود: كل شي هالك الا وجهه» همه چيز نابود شدني است جز وجه و چهره او (خدا). (قصص-88) پس، نگاه كردن به انبياء و مرسلين و حجت هاي خدا در مقامات و درجاتي كه دارند براي مومنين، ثواب و پاداش بزرگي در روز قيامت است.

همچنين پيامبر گرامي(ص) فرمودند: «هركس خانواده و اهل بيت مرا دشمن بدارد در روز قيامت، به هيچ وجه، مرا نخواهد ديد!» و نيز فرمود: پاره اي از شما هستند كه پس از درگذشتم هرگز مرا نخواهند ديد!».

اي اباصلت! خداوند تبارك و تعالي، بامكان، توصيف نشده و با چشمان و اوهام، درك نمي شود!

 

 

 

برگرفته ازسایت مصاف



:: برچسب‌ها: الله, لا اله الا الله, امام رضا (ع), اباصلت,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : شنبه 20 اسفند 1390
زمان : 14:21
چرا شیعه و سنی باید بگویند ((اللهم عجل لولیک الفرج)) ؟
| ادامه مطلب...

---((بسم الله الرحمن الرحیم))---

 


 

عقیده ی اهل تسنن با عقیده ی اهل تشیع در حد کمی تفاوت دارد ولی چه شیعه ی 4 امامی و چه شیعه ی 12 امامی و چه سنی و چه وهابی به مهدی موعود ایمان دارند.

 

 

چرا که روایات متعددی درباره ی ایشان ذکر شده است از رسول الله (ص).

 

 

در اینجا به شرح مختصری بسنده می کنیم:

 

 

 

برگرفته از سایت مصاف

بقیه در ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: اللهم عجل لولیک الفرج, شیعه, سنی, اهل تسنن,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : شنبه 20 اسفند 1390
زمان : 14:16
صهیونیستها در بیشه "بوهم" به دنبال چه هستند؟
| ادامه مطلب...


مشرق: سازمان جهانی فراماسونری در کنار فعالیتهای سیاسی و اقتصادی، خوشگذرانی های مخصوص به خود نیز دارد. هر ساله در ناحیه جنگلی بوهم ایالت کالیفرنیا برجسته ترین افراد سیاسی و اقتصادی آمریکا طی تفریحات و عیاشی های سه هفته ای در کنار اجرای آیین های شیطان پرستی و قربانی کردن انسان به بحث های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیز می پردازند.

 

 

بوهمین گرو

 

 

بقیه در ادامه مطلب

برگرفته از وبلاگ استاد رائفی پور



:: برچسب‌ها: جغد, بوهم, سران کشورها, بت مولوخ,
نویسنده : رضا بیرانوند
تاریخ : جمعه 19 اسفند 1390
زمان : 1:31


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.